Aby byl Váš web skutečně úspěšný, musí být také vidět. Cílem SEO je právě dostání Vašeho webu na přední pozice ve fulltextových vyhledávačích (seznam, google). Málokterý uživatel kliká dále než za třetí stranu výsledků.
Při aplikování SEO optimalizace se zaměřujeme jak na hlavní klíčová slova, tak i na ostatní (různá) spojení klíčových slov - jedná se o tzv. přístupy z dlouhého ocasu (v SEO často opomíjené, přitom velice efektivní). Ty potom mají menší konkurenci a lepší poměr návštěvník/zákazník. Jejich menší objem vyhledávání je kompenzován vyšším počtem takovýchto slov. Pokud optimalizujeme pouze na několik klíčových slov a jedno z nich vypadne z výsledku vyhledávání, tak může zásadně klesnout návštěvnost webu. V případě, že maximálně využíváme přístupy z dlouhého ocasu, zásadní snížení návštěvnosti nám v takovémto případě nehrozí.
V žádném případě nepoužíváme metody označovnané jako neetické (či zakázané). Pokud dojde k jejich aplikaci jsou pak www stránky vyhledávačem penalizovány, což může někdy skončit až úplným vymazáním dané domény z vyhledávače.